Vandaag zondag 10 mei was Argos Vaartland vzw aanwezig op de herdenking in Fort van Breedonk.
Het was opnieuw een bijzondere herdenking. Vanuit heel België kwamen mensen samen om deel te nemen aan dit moment van bezinning over het verleden, maar ook over het heden en de toekomst.
Op deze dag wordt het einde van de Tweede Wereldoorlog herdacht: een overwinning op het fascisme.
Een fascisme dat, in welke vorm dan ook, steeds opnieuw zijn kop opsteekt.
Samen stonden we extra stil bij het verleden, met de blik gericht op een toekomst zonder haat en discriminatie.
Argos Vaartland was aanwezig met een kraampje met eten en drank, waar ontmoeting en verbondenheid centraal stonden. Onze vrijwilligers maakten zelfgemaakte broodjes en heerlijke hapjes uit verschillende wereldkeukens:
Marokkaans, Turks, Oekraïens en Iraans.
Een dankjewel aan alle vrijwilligers voor hun inzet en engagement 